Het Ondernemersloket zet telkens een andere ondernemer in de schijnwerpers. Dit keer is het de beurt aan Ilia ten Böhmer, eigenaar van creatief videoproductiebedrijf Waves aan de Manitobadreef 7C. Ilia is blij dat hij op deze locatie gevestigd is. De passie waarmee zijn buurondernemers aan het werk zijn, inspireert hem enorm.
Ilia is filmmaker en sinds 2017 eigenaar van een succesvol videoproductiebedrijf dat creatieve videos maakt. Hij werkt voor grote klanten zoals Vogue, Koninklijke Bibliotheek, Heineken en de Landmacht. “Ik werk met een flexibel team van producenten, cameramensen, editors, animatoren etc. Daardoor kunnen we heel veel verschillende soorten vragen aan en is ons werk super divers. We maken bedrijfsfilms, reclames, social campagnes, noem maar op. We hebben geluk dat we nooit op zoek hoeven naar klanten. Dat gaat altijd via via. Mensen zien ons werk en dat verkoopt zichzelf.”
“In 2017 zijn we gestart in een klaslokaal in een oud schoolgebouw, maar het was tijd voor een professionaliseringsslag. Sinds eind 2019 zitten we op de Manitobadreef in het verzamelgebouw de Bizar. Het is heel fijn om met gelijkgestemden een gebouw te delen. Iedereen die hier onderneemt werkt vanuit passie. Dat inspireert en geeft energie! We zouden op termijn ook wel willen kopen op Nieuw Overvecht maar het is veel te duur voor ons. Als we kijken wat er voor een bedrijf als ons haalbaar is, dan moeten we het buiten de stad zoeken.”
“Als ik iets zou mogen verbeteren aan Nieuw Overvecht dan is het de bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Die is echt onder de maat. De werktijden van onze stagiaires zijn daar direct afhankelijk. Vroeg in de ochtend starten of werken in de avond is er dan niet bij. Ook klanten adviseer ik om vooral met de auto te komen. Dat is natuurlijk super jammer. De ligging van het bedrijventerrein zo dicht bij de stad en tegelijkertijd bij de snelweg is natuurlijk weer een plus!”
“Sinds dit jaar zijn we bezig met het opstarten van reclamebureau Nami, dat gedragsverandering in gang zet door het vertellen van verhalen die raken. Op die manier werken we aan positieve verandering van onze maatschappij. Daarnaast willen we ook met onze bedrijfsvoering het goede voorbeeld geven. Zo doneren we 2% van onze winst aan goede doelen. Misschien kunnen we ook wel wat betekenen in het gedrag van onze mede-ondernemers op het bedrijventerrein. Bijvoorbeeld om werknemers de auto uit te krijgen en vaker op de fiets naar het werk te laten komen. Maar daarvoor moet natuurlijk eerst het OV verbeteren en er veilige fietspaden komen."
Commentaires