In de schijnwerper: Murat Yeni
- vriendinnenvancart
- 6 uur geleden
- 2 minuten om te lezen
Het Ondernemersloket zet telkens een ondernemer, of andere betrokkene van het bedrijventerrein in de schijnwerper. Dit keer is het de beurt aan de nieuwste aanwinst voor het team van het Ondernemersloket: Murat Yeni.
“Mijn naam is Murat Yeni en sinds een paar weken ben ik onderdeel van het team van het Ondernemersloket. Ik ben zelf ook ondernemer. Daarom trok deze part-time opdracht bij het loket me ook zo aan: Ik weet wat ondernemers bezig houdt en ik wil me graag inzetten om samen met hen en de gemeente het bedrijventerrein zo aantrekkelijk mogelijk te maken.”
"Mijn eigen bedrijf houdt zich bezig met onderzoek en ontwikkeling in de innovatieve technologie, voornamelijk in de energietransitie. Als opleiding heb ik werktuigbouwkunde gedaan en ik heb in TU Delft een master duurzame technologie gedaan. Ik zit nu meestal in een rol als coördinator tussen de klant en de technische ontwikkelaars. Tot een jaar geleden had mijn bedrijf personeel en stuurde ik teams in Nederland, Turkije en Engeland aan. Dat was uitdagend, maar kostte ook veel tijd en ik was vaak op reis. Dat wilde ik niet meer. Na het afronden van onze laatste grote opdracht ben ik bewust verdergegaan met een klein lokaal team. We werken nu aan een innovatieve AI-tool die bedrijven helpt bij de energietransitie.
“En toen kwam deze vacature bij het loket voorbij. Gezien mijn achtergrond en de kennis die ik heb van de wijk, ik heb 17 jaar in Overvecht gewoond, leek me dat een uitdagende rol die perfect past bij hoe ik mijn werk nu in wil richten: lokaal en met impact. Ik zie hoeveel potentie het bedrijventerrein heeft. Er liggen flinke uitdagingen op het gebied van vergroening, verduurzaming en ondermijning, en dat vind ik interessant. Ik hou ervan om complexe problemen klein en behapbaar te maken maar toch groots te ontwikkelen. ”
“De komende tijd zal ik me vooral inzetten om snel een sterk netwerk op te bouwen met de ondernemers. Ik ben begonnen met het in kaart brengen van alle bedrijven, het soort bedrijven en de spreiding ervan. Vervolgens ga ik met de rest van het loketteam: Gijs, Merel en Lara beslissen welke bedrijven we het eerst gaan benaderen en met welke thema’s. We gaan een duidelijke strategie inzetten want ik wil gericht in contact komen met de bedrijven. En dan wil ik niet alleen kijken naar de grote bedrijven, maar ook hoe we de kleine bedrijven kunnen betrekken.”
“Op 10 juli ben ik natuurlijk bij de jaarlijkse barbecue en dan hoop ik velen van jullie al te ontmoeten.”

Comments