Parkeergesprek 1 juli
- vriendinnenvancart
- 1 dag geleden
- 1 minuten om te lezen
Bijgewerkt op: 5 uur geleden
De afgelopen vier maanden - van februari tot en met juni 2025 - heeft het Ondernemersloket gewerkt aan verschillende vormen van parkeeroverlast. Op 1 juli presenteren we de uitkomsten van 5 praktijksituaties die we hebben aangepakt. Deze situaties zijn in het parkeergesprek van 14 februari met de aanwezige ondernemers bedacht en gekozen.
Ook hoor je op 1 juli meer over de handhavingsacties vanuit de gemeente. Deze acties zijn gericht op diverse vormen van parkeeroverlast: parkeren op stoepen of inritten, wrakken, handels- en/of reparatievoorraad in de openbare ruimte en objecten op parkeerplaatsen (pionnen, bloembakken, pallets etc.). Hierover gaven ondernemers we zowel positieve als negatieve geluiden gehoord. We gaan graag met ondernemers en eigenaren in gesprek hierover, zodat we met elkaar de juiste dingen doen voor een goed functionerend bedrijventerrein.Ā
Ā
Wat is er afgelopen weken gedaan?
Begin juni: afrondende bespreking met Zinkunie over hun inritsituatie, zie ook de factsheet Nevadadreef.
Juni: diverse gesprekken en mailwisselingen met autobedrijven over handhaving door de gemeente
5 juni: gesprek bij autobedrijf over mogelijkheden om handelsvoorraad in openbare ruimte sneller terug te kunnen brengen
10 juni: gemeentelijke brief over intensivering van de handhaving
12 en 25 juni: gesprek met gemeente over (elektrische) vrachtwagenparkeerplaatsen
18 juni: integrale actie van gemeente, belastingdienst en politie met als resultaten:
2 wrakken weggesleept;
10 geschorste voertuigen beboet;
2 voertuigen afgevoerd vanwege openstaande belastingschulden;
4 autobedrijven ontvangen een voornemen tot oplegging van een last onder dwangsom vanwege handelsvoorraad in de openbare ruimte, waarop zij een zienswijze kunnen indienen;
inzet van ābuurtmobielā om gesprekken met buren van de bezochte bedrijven te voeren en uit te leggen wat voor actie er plaatsvindt.

Comments